Szukaj
Wyszukiwarka opon Dealer Finder

Aktualności

Zwycięstwo w klasie Rajdu Dakar 2025

21 stycznia 2025

Wspierany przez Toyo Tires zespół Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) zwyciężył w kategorii pojazdów produkcyjnych Rajdu Dakar 2025. TLC – zespół rajdowy firmy Toyota Auto Body Co., Ltd. – wygrał w klasie samochodów produkcyjnych po raz dwunasty z rzędu.

Zespół wziął udział w Rajdzie Dakar 2025, organizowanym w Arabii Saudyjskiej w dniach 3–17 stycznia, w samochodach Toyota Land Cruiser 300 GR Sport wyposażonych w opony Toyo Tires Open Country M/T-R. Należące do rodziny modeli do SUV-ów i pickupów opony Open Country zostały wyprodukowane przy użyciu zrównoważonych materiałów.

Land Cruiser 300 GR Sport Miury

Zespół Land Cruiser Toyota Auto Body świętuje dwanaście zwycięstw pod rząd

Wykorzystując technologię i doświadczenie zdobyte w rajdach terenowych wspólnie z TLC, firma Toyo Tires opracowała i dostarczyła opony Open Country M/T-R w specyfikacji na Rajd Dakar 2025 do dwóch samochodów wyścigowych Land Cruiser 300 GR Sport zespołu. Produkt ten ma ulepszone właściwości jezdne na nierównych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie, a jednocześnie stosuje zrównoważone materiały w 55% swojej całkowitej masy, zmniejszając wpływ na środowisko.

Tegoroczna edycja Rajdu Dakar rozpoczęła się w Biszy na południowym zachodzie Arabii Saudyjskiej i zakończyła w Shubaytah na wschodzie. Wyścig składał się w sumie z 12 odcinków specjalnych (sekcji rywalizacji) oraz odcinków łącznikowych. Zawodnicy musieli pokonać łączny dystans około 7 400 km, w tym długie, strome odcinki wydmowe, trudne zarówno dla pojazdów, jak i opon. Lecz wysokie osiągi terenowe opon Open Country M/T-R pomogły kierowcom obu pojazdów TLC ukończyć trasę.

Akira Miura ze swoim pilotem Jean-Michelem Polatą zajęli pierwsze miejsce w kategorii produkcyjnej, zapewniając TLC dwunaste z rzędu zwycięstwo w tej klasie. Ich koledzy z zespołu, Ronald Basso i Jean-Pierre Garcin, również ukończyli wymagającą trasę, zajmując drugie miejsce w klasie.

■ Komentarz Akiry Miury
– Mówiło się, że to będzie najtrudniejszy wyścig w historii i okazał się tak trudny, jak niosły pogłoski. Były momenty, w których myślałem, że ukończenie wyścigu samochodem produkcyjnym może okazać się niemożliwe, lecz opony Open Country niestrudzenie niosły samochód naprzód. Opony te nie tylko zapewniają osiągi, lecz także integrują samochód z ludzkimi zmysłami, co dało mi siłę, by uwierzyć Land Cruiserowi i  do samego końca, bez poddawania się, dążyć do mety. Jestem wdzięczny za dodające otuchy wsparcie miłośników Open Country i wszystkich zaangażowanych w produkcję tych opon.

■ Komentarz Yuji Kakutani (dyrektora TLC)
– Tegoroczne wyścigi były również bardzo trudne. Na odcinkach pierwszej połowy zawodów mierzyliśmy się z głazami wielkości kamieni młyńskich i ostrymi kamieniami ukrytymi pod piaskiem, a w drugiej połowie rajdu musieliśmy pokonać jedną z największych wydm na świecie, wznoszącą się jak ściana o długości 15 kilometrów. Jestem przekonany, że mogliśmy uporać się z tak trudnymi warunkami dzięki spokojnemu prowadzeniu załogi i solidnemu wsparciu opon Open Country. W rezultacie udało nam się zdobyć dwa pierwsze miejsca w klasie pojazdów produkcyjnych i odnieść dwunaste z rzędu zwycięstwo. To wszystko dzięki ogólnej sile zespołu i wsparciu wszystkich zaangażowanych osób. Dziękuję Wam bardzo.

Toyo Tires poprawia osiągi opon do SUV-ów, wykorzystując w procesie rozwoju produktów doświadczenie zdobyte przez udział w wyścigach terenowych odbywających się w trudnych warunkach. Ponadto, aby przyczynić się do realizacji mobilnego społeczeństwa nowej generacji, Toyo Tires dąży do rozwoju produktów i materiałów, wzmacniania technologii, wdrażania technik recyklingu produktów i surowców oraz opracowywania materiałów alternatywnych względem substancji niebezpiecznych dla środowiska.

■ OPEN COUNTRY M/T-R (specyfikacja na Rajd Dakar 2025)

Produkt ten jest wersją Open Country M/TR przystosowaną do Land Cruisera 300 GR Sport – pojazdu, którym TLC rywalizuje w Rajdzie Dakar – przez poprawienie właściwości jezdnych, odporności na zużycie i trwałości na nierównych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie.

Ponadto 55% całkowitej masy produktu to materiały zrównoważone.

Podobnie jak w konwencjonalnych produktach zastosowano w niej kauczuk butadienowy i kauczuk styrenowo-butadienowy z biomasy*1, krzemionkę z popiołu z łuski ryżowej, olej roślinny, włókno poliestrowe pochodzenia biologicznego oraz drut stopki z recyklingu. Oprócz sadzy z recyklingu zużytych opon w specyfikacji na Rajd Dakar 2025 wykorzystano również sadzę uzyskaną z oleju popirolitycznego.
*1: Pochodzący z materiałów odnawialnych, np. roślinnych.

Najnowsze wiadomości