A.T.O.M.
Advanced Tire Operation Module
Innowacyjna technologia produkcji opon opracowana niezależnie przez Toyo Tires.
Co to jest A.T.O.M?
Jest to nowa metoda produkcji niezbędnych części i materiałów do opon, polegająca na nawijaniu i klejeniu cienkiego paska gumy w kształcie wstążki, o szerokości około 15 mm, który jest wytłaczany na obracający się bęben konstrukcyjny. W konwencjonalnej metodzie produkcji, części opony, takie jak szeroki przekrój bieżnika, są nawijane wokół bębna, a obie krawędzie są wyrównywane i laminowane razem, tworząc zieloną oponę. Odcinek, w którym krawędzie są laminowane razem, nazywany jest “złączemandrdquo;. W przeciwieństwie do tego, metoda produkcji A.T.O.M. nie tworzy złączy, jakie występują w konwencjonalnej metodzie produkcji, i jest określana jako “bezspoinowaandrdquo;
Poprawa jednorodności opony
Dzięki temu, że nie występują duże fragmenty spoin, jednorodność opony uległa znacznej poprawie. Gdy bieżnik jest formowany przy użyciu konwencjonalnych grubych i płaskich arkuszy gumy, powstaje duża szczelina, która może powodować nierównomierność opony. W A.T.O.M., ponieważ opona jest formowana przez nawijanie długiego i cienkiego pasa gumy, na początku i na końcu występuje tylko niewielka przerwa, co drastycznie zmniejsza wpływ na równowagę opony.
Kompaktowy obszar obiektu
Łącząc proces przygotowania części z procesem budowy i czyniąc go bardziej kompaktowym, umożliwiliśmy zmniejszenie przestrzeni potrzebnej na urządzenia o około 35%, w porównaniu z konwencjonalną metodą produkcji.
Drastyczne skrócenie czasu realizacji zamówienia
Połączenie procesu przygotowania części z procesem budowy sprawiło, że nie ma potrzeby przechowywania zapasów pośrednich, takich jak wytłaczane części, które są produkowane podczas procesu przygotowania części. W rezultacie, czas realizacji zamówienia został skrócony do 1/5 czasu trwania konwencjonalnej metody produkcji.
Realizacja produkcji wieloproduktowej, małoseryjna produkcja
Dzięki zautomatyzowanemu przezbrajaniu i zarządzaniu przy użyciu komputerów, wdrożono produkcję wieloproduktową i małoseryjną. W konwencjonalnej metodzie produkcji, części opon muszą być wymieniane dla każdego typu produktu, a czas jest tracony podczas fazy zmiany typów produktów. Natomiast przy zastosowaniu A.T.O.M. możliwe jest wytwarzanie różnych części poprzez zmianę programu, który jest zarządzany komputerowo, co umożliwia wydajną produkcję wieloproduktową, małoseryjną.
Potencjał do ekspansji zagranicznej
Kompaktowość zakładów produkcyjnych i komputerowe zarządzanie produkcją w małych partiach drastycznie skróciły czas i koszty. Ułatwiło to zakładanie fabryk za granicą. W 2017 roku, 45% opon produkowanych do samochodów osobowych w Toyo Tires było wytwarzanych w ramach A.T.O.M..