Wyszukiwarka opon Dealer Finder

Aktualności

Samochód z Toyo Tires zwycięża w klasie Rajdu Dakar 2023

16 stycznia 2023

Toyo Tire Co., Ltd. (siedziba główna: Itami w prefekturze Hyogo; prezes: Takashi Shimizu) – Toyo Tires ma przyjemność poinformować, że Toyota Land Cruiser wyposażona w opony Open Country MT/R wygrała w Rajdzie Dakar 2023 w kategorii T2 (samochodów produkcyjnych).

Firma Toyo Tires uczestniczyła w Rajdzie Dakar 2023 w Arabii Saudyjskiej od 31 grudnia 2022 do 15 stycznia 2023 roku z zespołem Land Cruiser Toyota Auto Body (siedziba: Kariya w prefekturze Aichi; prezes: Keiji Masui). Toyo Tires dostarczyła opony terenowe LT285/70R17 Open Country MT/R do obu samochodów Toyota Land Cruiser.

Po lewej: samochód wyposażony w opony Open Country M/TR. Po prawej: zespół Land Cruiser Toyota Auto Body zdobywa 10 zwycięstw pod rząd.

Zdjęcie po lewej: samochód wyposażony w opony Open Country M/TR. Po prawej: zespół Land Cruiser Toyota Auto Body zdobywa 10 zwycięstw pod rząd.

Toyo Tires wspiera zespół Toyota Land Cruiser (TLC) w Rajdzie Dakar od roku 2021. W zeszłym roku firma zapowiedziała dalsze wsparcie dla uczestnictwa w tym rajdzie. Wykorzystując kultywowane z TLC technologie i doświadczenia z wyścigów terenowych, dwa Land Cruisery LC300 (specyfikacja na Rajd Dakar 2023) poprawiły osiągi na trudnych drogach, takich jak tereny skaliste i pustynie. Są też przyjazne dla środowiska dzięki łączeniu zrównoważonych materiałów. Opracowaliśmy i dostarczyliśmy opony Open Country M//R (specyfikacja na Rajd Dakar 2023), zaprojektowane pod kątem zmniejszenia wpływu na środowisko.

Pomimo uszkodzeń i problemów technicznych oba samochody TLC ukończyły 8,500-kilometrowy wyścig. W kategorii samochodów produkcyjnych pojazd Ronalda Basso i Jean-Michela Polato zajął pierwsze miejsce, a samochód Takashiego Miury i Laurenta Lichtleuchtera miejsce drugie. Dzięki zdobyciu pierwszych dwóch pozycji zespół TLC świętował również 10 kolejnych zwycięstw w tej klasie.

Dyrektor TLC Yuji Kadoya wypowiedział się następująco: „Tym razem walczyliśmy na oponach Open Country MT/R, które zostały ulepszone, aby zmaksymalizować osiągi Land Cruisera 300. Na Rajdzie Dakar 2023 udało nam się odnieść dziesiąte z rzędu zwycięstwo w kategorii pojazdów produkcyjnych. Etapy wydmowe tegorocznego wyścigu były trudne, ponieważ wiele trudnych miejsc mogła tylko pokonać kombinacja Land Cruisera 300 i Open Country MT/R, lecz cieszę się, że udało nam się wykorzystać zalety wspólnego rozwoju”. Takashi Miura, kierowca zespołu, powiedział: „To był trudny rajd, z trasą trudniejszą niż się spodziewaliśmy. Lecz Open Country MT/R i Land Cruiser 300 dobrze współpracowały na najtrudniejszym jak dotąd etapie wydmowym. Byłem w stanie go przeforsować i zdałem sobie sprawę, że mogę rywalizować w coraz trudniejszym Rajdzie Dakar. Dziękuję wam za całe wsparcie”.

W średniookresowym planie zarządzania „Mid-Term Plan ’21” zapowiedzieliśmy, że będziemy pracować nad wzmocnieniem rozwoju produktów o unikalnym wzornictwie i funkcjonalności, takich jak seria Open Country. Będziemy nadal wykorzystywać w rozwoju produktów wiedzę zdobytą podczas wyścigów, aby dostarczać atrakcyjne produkty o wyższych osiągach i wyższej jakości. 


OPEN COUNTRY M/TR (specyfikacja na Rajd Dakar 2023)

pic

Ten produkt to model Open Country MT/R (LT285/70R17 116/113P), opracowany przez Toyo Tires na Rajd Dakar 2021. Skład gumy i struktura opony zostały zmodyfikowane w celu zwiększenia trwałości, zgodnie z wymogami LC300 (specyfikacja na Rajd Dakar 2023) – pojazdu wybranego do uczestnictwa w rajdzie 2023. Oprócz dążenia do poprawy osiągów na trudnych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie, przyjęliśmy konstrukcję, mieszankę i strukturę stopki o wysokiej sztywności, które minimalizują uszkodzenia opony spowodowane uderzeniami podczas jazdy z dużą prędkością.

Ponadto stosujemy materiały przyjazne dla środowiska, zgodnie z naszą polityką „realizacji zrównoważonego życia mobilnego”. Bieżnik, warstwa osnowy i ściana boczna opony wykonane są głównie z kauczuku butadienowego i kauczuku butadienowo-styrenowego otrzymywanego z biomasy, a jako materiał z odzysku wykorzystywany jest drut stopki.

Najnowsze wiadomości