Aktualności
Ekologiczne opony Open Country na Rajd Dakar
18 grudnia 2024
Toyo Tires dostarczy swoje opony Open Country M/T-R do SUV-ów zespołu Land Cruiser Toyota Auto Body, wspierając go w walce o zwycięstwo w klasie samochodów produkcyjnych T2 Rajdu Dakar dwunasty rok z rzędu.
Toyo Tires dostarczy również opony Open Country M/T-R (SxS)*1 do pojazdu HySE-X2, napędzanego silnikiem wodorowym. Pojazd ten, rywalizujący w klasie Mission 1000 ACT 2 Rajdu Dakar*2, został zgłoszony do wyścigu przez zespół Overdrive Racing, który nadzoruje zarządzanie wyścigiem dla stowarzyszenia badań technologicznych Hydrogen Small mobility & Engine technology (HySE).
Opony dostarczone zespołom TLC i Overdrive Racing zostały zaprojektowane z myślą o trwałością i odpornością na zużycie i są wykonane z przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych materiałów.
(Po lewej: zgłoszony przez TLC Land Cruiser 300 GR SPORT, po prawej: pojazd z silnikiem na paliwo wodorowe HySE-X2)
Rajd Dakar odbywa się od 1978 roku i jest znany jako jeden z najtrudniejszych rajdów terenowych na świecie. W trudnym środowisku o bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych i drogowych, od zimnych regionów górskich po palące pustynie, zawodnicy muszą przez dwa tygodnie prowadzić samochody precyzyjnie i wybierać trasy na nieutwardzonych nawierzchniach. Kierowcy rywalizują o najszybszy łączny czas na 12 odcinkach specjalnych trasy, pokonując łączny dystans prawie 8 000 km, obejmujący też odcinki łącznikowe między odcinkami specjalnymi.
Zespół Toyota Auto Body (TLC) usiłuje „zbudować lepszego Land Cruisera”, testując pojazd w ekstremalnych warunkach. TLC weźmie udział z Land Cruiserem opracowanym i zbudowanym przez firmę. Zespół odniósł w tegorocznym Rajdzie Dakar 2024 swoje jedenaste zwycięstwo z rzędu. Toyo Tires dostarcza TLC specjalne opony Open Country M/T-R, przystosowane do Rajdu Dakar, od roku 2021.
Stowarzyszenie HySE, które prowadzi badania technologiczne w celu promowania kompaktowej mobilności wodorowej, weźmie udział w klasie Mission 1000 ACT 2, stworzonej dla pojazdów wyposażonych w układy napędowe nowej generacji. Toyo Tires będzie wspierać tę inicjatywę, wykorzystując technologie doskonalone w wyścigach terenowych na całym świecie i dostarczając opony Open Country M/T-R (SxS) zespołowi Overdrive Racing, któremu HySE zleciło zarządzanie programem wyścigu.
■ OPEN COUNTRY M/T-R (specyfikacja na Rajd Dakar 2025)
Ten produkt jest wersją opony Open Country M/T-R przystosowaną do Land Cruisera 300 GR SPORT (w specyfikacji na Rajd Dakar 2025) – pojazdu, który zespół TLC zgłosił na Rajd Dakar 2025, poprawiającą właściwości jezdne, odporność na zużycie i trwałość na nierównych nawierzchniach, takich jak obszary skaliste i pustynie.
55% całkowitej masy opony to materiały zrównoważone.
Podobnie jak w konwencjonalnych produktach zastosowano w niej kauczuk butadienowy i kauczuk styrenowo-butadienowy z biomasy*3, krzemionkę z popiołu z łuski ryżowej, olej roślinny, włókno poliestrowe pochodzenia biologicznego oraz drut stopki z recyklingu. Oprócz sadzy z recyklingu zużytych opon, w specyfikacji na Rajd Dakar 2025 wykorzystano również sadzę uzyskaną z oleju popirolitycznego.
■ OPEN COUNTRY M/T-R (SxS)
Ten produkt jest wersją opony Open Country M/T-R dostosowaną specjalnie do pojazdu HySE-X2, który wystartuje w Rajdzie Dakar w klasie Mission 1000 ACT 2.
Wzór opony został ulepszony pod kątem osiągów jazdy po wydmach. Model dodatkowo usztywniono w celu zwiększenia trwałości i zmniejszono jego ciężar z myślą o poprawie przyspieszenia i oszczędności paliwa.
60% masy opony to materiały zrównoważone.
Zastosowano w niej kauczuk butadienowy i styrenowo-butadienowy z biomasy, krzemionkę z popiołu z łuski ryżowej, olej roślinny, włókno poliestrowe z recyklingu, drut stopki z recyklingu, sadzę z recyklingu zużytych opon oraz sadzę uzyskaną z oleju popirolitycznego.
Toyo Tires poprawia osiągi opon do pickupów i SUV-ów, wykorzystując w rozwoju produktów doświadczenie zdobyte podczas wyścigów terenowych w trudnych warunkach. Ponadto, aby przyczynić się do stworzenia mobilnego społeczeństwa nowej generacji, będziemy dążyć do opracowywania produktów i materiałów, wzmacniania technologii, wdrażania technik recyklingu produktów i surowców oraz rozwoju materiałów alternatywnych względem substancji niebezpiecznych dla środowiska.
*1: Side-by-side – pojazd terenowy z siedzeniami obok siebie, zbudowany z wykorzystaniem technologii produkcji motocykli i innego sprzętu transportowego.
*2: Kategoria stworzona w celu promowania rozwoju technologii układów napędowych nowej generacji dla pojazdów neutralnych węglowo, takich jak silniki wodorowe i hybrydy z napędem elektrycznym i biopaliwami. Pojazdy wyposażone w układy napędowe nowej generacji będą rywalizować na trasie o łącznej długości około 1000 km (w przybliżeniu 100 km x 10 dni).
*3: Pochodzące z materiałów odnawialnych, np. roślinnych.
Ekologiczne opony Open Country na Rajd Dakar
60% materiałów odnawialnych dla pojazdu wodorowego
Toyo Tires na wystawie Tokyo Auto Salon
Z naciskiem na marki Proxes i Open Country
Toyo Tires otrzymuje certyfikat SBT
Cel redukcji emisji gazów cieplarnianych Toyo Tire
Nowa spółka ds. sprzedaży i marketingu
Restrukturyzacja korporacyjna w Europie
Nowy Outlander PHEV na oponach Open Country
Opony Toyo wybrane dla flagowego modelu Mitsubishi
Jedno mistrzostwo SCORE Trophy Truck po drugim
Alan Ampudia zdobywa tytuł na rok 2024
Zwycięstwo w klasie Legends 2024 Baja 1000
71-letni Vildosola Sr trzeci w klasyfikacji
Podium w mistrzostwach NLS
Wygrane NLS 2024 z 2. miejscem w rundzie finałowej
Opony Open Country rywalizują w Baja 1000
Decydujący wyścig SCORE Desert World Championship